گروه آموزشی هنر و گرافیک کهگیلویه و بویراحمد

این وبلاگ با هدف اطلاع رسانی آموزشی به هنرآموزان محترم استان و کلیه هنرجویان رشته های هنر و گرافیک طراحی شده است. خواهشمنداست در صورت امکان این گروه را از نظرات و پیشنهادات سازنده خود آگاه نمایید.

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

دکترحسینی مقدم به پانا خبر داد

اعلام اسامی رشته های حذف یا اضافه شده در شاخه فنی و حرفه ای

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای آموزش و پرورش از اعلام اسامی رشته های حذفی یا اضافه شده در شاخه فنی و حرفه ای خبر داد.

محسن حسینی مقدم در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در خصوص رشته های شاخه فنی و حرفه ای، اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و کمیسیون برنامه درس ملی اکنون در 3 زمینه صنعت، خدمات و کشاورزی برخی رشته ها حذف و برخی اضافه شدند.

وی ادامه داد: در شاخه فنی و حرفه ای 39 رشته در حال حاضر داریم که 18 رشته در زمینه صنعت، 5 رشته در زمینه کشاورزی و بقیه رشته ها در زمینه خدمات و هنر است.
مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای آموزش و پرورش بیان کرد: رشته های مکاترونیک در زمینه صنعت، حمل و نقل در زمینه خدمات و تولید، برنامه تلویزیون در زمینه هنر، معماری داخلی در زمینه خدمات جدید است که به شاخه فنی و حرفه ای اضافه شده اند.
حسینی مقدم اشاره کرد: رشته های سیمان، مرمت آثار فرهنگی، نقشه برداری که در ساختمان رفته است، رشته نقشه کشی صنعتی در ماشین ابزار، پشتیبانی صحنه در سینما رفته و مدیریت خانواده حذف شده است.
وی تصریح کرد: محتوای درسی تمام این رشته های جدید ارائه شده نیز دچار تغییر شده است همچنین رشته های جدید به مرور اضافه اما حذفی نخواهیم داشت.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۵۱
t حسین زاده

 


به گزارش دبیرخانه هنرهای تجسمی و نمایشی و ببه نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از شورای عالی  آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم ، با اشاره به نهصد و سی‌امین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهارکرد: در این جلسه بخش‌هایی از زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری به تصویب رسید و در یکی، دو جلسه آینده تمام آن مصوب خواهد شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد : باید بر اساس سند تحول، ظرف و مظروف مدارس متناسب باشد و با الهام از برنامه درسی ملی و سند تحول آموزش و پرورش، فضاهای آموزشی متناسب ساخته شود.

وی با اشاره به موضوعی که در چند روز گذشته درخصوص رشته نقاشی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده بود توضیحاتی داد و گفت: براساس تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش، رشته نقاشی در فنی و حرفه‌ای ماندنی خواهد بود و در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مطابق گذشته این رشته تدریس می‌شود.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۳۸
t حسین زاده